burberry vs burberrys

Igår var jag på myrorna och hittade en gammal burberrys trenchcoat.  Den var riktigt fin. Idag var jag och Andres på stadsmissionen och såg en annan sådan trenchcoat. Inte alls lika snygg som den första. Fick känslan att den inte var äkta. I vilket fall var färgen väldigt skum. Vi disskuterade detta senare om det faktum att det kan stå lite allt möjligt på äldre sådana här jackor. En klassisk regel brukar vara att alla burberrys jackor är producerade i antingen i Italien eller i Kina. Men är det en vintagerock så kan det lika gärna stå england på den. Och angående det där att det står burberrys och inte burberry ska tydligen vara för att de ändrade namnet för ungefär tio år sedan. Vet dock fortfarande inte om jag blivit någon expert på sånt där. Skulle aldrig ha råd att gå in i en sådan affär och köpa en äkta vara i vilket fall. OCH jag är grymt svag för vintage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0